Co warto wiedzieć o kosmetykach i zabiegach kosmetycznych?

waż takie zabiegi, jak manicure hybrydowy są naprawdę bardzo skuteczne. Za pomocą specjalnych urządzeń płytka paznokcia jest utwardzana, co wpływa na to, że efekt jest naprawdę zachwycający. Oprócz tego, że możemy zadbać o wiele

Co warto wiedzieć o kosmetykach i zabiegach kosmetycznych?

Manicure i pedicure

Kobiety coraz chętniej wybierają kosmetyczne zabiegi związane z pielęgnacją stóp i dłoni. Dzięki temu można cieszyć się pięknymi dłońmi i stopami przez długi czas, ponieważ takie zabiegi, jak manicure hybrydowy są naprawdę bardzo skuteczne. Za pomocą specjalnych urządzeń płytka paznokcia jest utwardzana, co wpływa na to, że efekt jest naprawdę zachwycający. Oprócz tego, że możemy zadbać o wiele bardziej długotrwały manicure i pedicure, w salonach kosmetycznych zatrudnione są najczęściej prawdziwe artystki, które na paznokciach potrafią wyczarować bardzo misterne wzory. To sprawia, że po wizycie w salonie kosmetycznym dłonie wyglądają naprawdę pięknie. Nic dziwnego, że coraz więcej kobiet decyduje się na takie zabiegi.


Pakiety usług kosmetycznych

Jak wiadomo, zabiegi upiększające należą do dość kosztownej rozrywki. W związku z tym konieczne jest w wielu przypadkach zrezygnowanie z takich przyjemności. Jeśli jednak uwielbiamy poddawać się tego typu zabiegom, warto zdecydować się na wybór usług w pakiecie. Dzięki temu możemy nieraz naprawdę sporo zaoszczędzić, a przy okazji kompleksowo zadbać na przykład o pielęgnację swojej twarzy. Warto wybierać takie zabiegi przede wszystkim ze względu na znaczną obniżkę cen niż w przypadku wybrania każdego z tych zabiegów osobno. Oczywiście, w wielu gabinetach kosmetycznych można także uzyskać korzystne zniżki, jeśli często poddajemy się określonemu zabiegowi, na przykład depilacji. Takie zniżki są przewidziane zwykle dla stałych klientów.


Historia szamponu do włosów

Słowo "shampoo" pochodzi od nazwy tradycyjnego perskiego i hinduskiego masażu włosów z użyciem wyciągów z ziół, a do Europy trafiło dzięki żeglarzom.

Jeszcze na przełomie XIX i XX wieku do mycia głowy wykorzystywano szare mydło, które z uwagi na zasadowy odczyn miało niekorzystny wpływ na włosy - stawały się matowe i trudne do rozczesania. Aby temu zapobiec, stosowano dodatkowo środki o odczynie kwaśnym, np. ocet.

W 1903 r. Hans Schwarzkopf wprowadził na rynek pierwszy szampon w proszku rozpuszczalnym w wodzie, który dzięki niskiej cenie (20 fenigów za saszetkę) szybko zyskał popularność. W 1908 r. asortyment Szwarzkopfa obejmował już szereg szamponów na bazie jajek, dziegciu i rumianku. Od 1909 r. szampony w proszku produkowano w USA - puszka produktu Canthrox kosztowała 50 centów i wystarczała na 15 myć. Według producenta szampon miał zapobiegać łupieżowi, wypadaniu włosów oraz siwieniu.

W 1927 roku, już po śmierci Swarzkopfa, jego firma wprowadziła na rynek pierwszy szampon w płynie, który natychmiast stał się rynkowym przebojem. W kolejnym roku firma opatentowała pierwszą odżywkę do włosów o nazwie Szwarzkopf Haarglanz.

Na lata 40. XX w. przypadł dalszy rozwój rynku szamponów. W USA pojawił się Lustre-Creme - do jego reklamy producent zatrudnił m. in. Marilyn Monroe i Elizabeth Taylor. Slogan reklamowy brzmiał: "cztery na pięć gwiazd Hollywoodu używa Lustre-Creme". Tymczasem w 1949 r. w sprzedaży pojawił się Schauma Swarzkopf, a jego nazwa (niem. Schaum - piana) stała się w RFN synonimem szamponu.

Pierwszy polski szampon w płynie został wyprodukowany w latach 60. XX wieku - nosił nazwę Finezja, a jego producentem była firma Miraculum z Krakowa. Następnie na rynku pojawił się znany do dziś szampon dla dzieci Bambino. 1


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Szampon