Proces twórczy- gazetka
Niewiele osób zastanawia się nad procesem powstawania prostej gazetki informacyjnej czy promocyjnej. Jest to jednak jest to proces na tyle ciekawy, że warto go poznać.
Wszystko zaczyna się od tekstowo rozpisanego planu z treścią i innymi danymi. Później trafia to do działu graficznego, gdzie graficy i operatorzy DTP tworzą projekt cyfrowy naszej gazetki. Następnie całość przechodzi przez kilka nadzorów, które mogą być pozytywne i negatywne.
Po zakończonym procesie projektowym, następuje przesłanie projektu do drukarni, czy też zakładu poligraficznego. Przy zamówieniu należy podać nakład i wybrać rodzaj druku oraz papieru- ma to kluczowe znaczenie i od tego zależy jak będzie wyglądała gotowa gazetka czy ulotka. Później zostaje już tylko kwestia dystrybucji i rozwiezienia naszej gazetki.
Wikipedia - definicja etykiety i jej rodzaje
Etykieta to wyrób papierowy lub z folii przymocowany do produktu w celu zidentyfikowania lub określenia jego zawartości. Często etykiety służą działaniom marketingowym, reklamując produkt przez przyciągnięcie uwagi konsumentów.
Etykiety posiadają różne kształty i różnią się materiałem, z którego są wykonane. Wytwarzane metodami przemysłowymi różnią się też techniką druku, w jakiej zostały wykonane.
Etykieta na mokro ? jako historycznie pierwsza może być nazywana etykietą tradycyjną, stosowana na mokro nakładany klej. Od lat siedemdziesiątych XX w. następuje silne wypieranie etykiet na mokro przez etykiety samoprzylepne.
Etykieta samoprzylepna ? etykieta drukowana na materiale samoprzylepnym, np. papierze samoprzylepnym lub folii. Podłoże drukowe pokryte jest warstwą kleju od strony przylepianej do przedmiotu etykietowanego. Klej ochrania warstwa zabezpieczająca. Po jej usunięciu etykieta jest gotowa do naklejenia.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Etykieta_(marketing)
Standardy w druku i nie tylko
Standardy w każdej gałęzi przemysłu i biznesu są ważne. Wyobraźmy sobie, że kupujemy monitor i jego wejście nie pasuje do naszej karty graficznej, mimo że ma ten sam typ. Dlatego właśnie obowiązują pewne standardy.
W poligrafii i grafice również takie standardy występują- odpowiednie definicje kolorów CMYK- kluczowe dla odpowiedniego odwzorowania barw. Określone z góry dopuszczalne formaty druku ulotek i wizytówek, tak aby były wygodne i w miarę ujednolicone. Bez standardów nawet ulotki mogłyby być kompletnie nieczytelne i wręcz odpychające.