Istota badań statystycznych dla farmacji

ują na rynku wprowadzone do sprzedaży produkty, jak wielkie jest zapotrzebowanie wśród klientów i w którym kierunku konieczne jest wykonywanie dalszych badań naukowych nad nowymi lekami. Dodatkowo, takie badania przeprowadzane

Istota badań statystycznych dla farmacji

Statystyka w branży farmaceutycznej

Badania statystyczne w farmaceutyce są wbrew pozorom bardzo przydatne. Pozwalają one na uzyskanie sporej ilości informacji odnośnie tego, jak sprawnie funkcjonują na rynku wprowadzone do sprzedaży produkty, jak wielkie jest zapotrzebowanie wśród klientów i w którym kierunku konieczne jest wykonywanie dalszych badań naukowych nad nowymi lekami.

Dodatkowo, takie badania przeprowadzane przez specjalistów od statystyki mogą nam pomóc w sprawdzeniu skuteczności wprowadzonych już kampanii, na przykład dotyczących marketingu i innych działań prowadzonych przez firmę farmaceutyczną. Stąd też istnieje konieczność regularnego przeprowadzania badań tego rodzaju. Pozwalają one na monitorowanie wykonywanych działań cykliczne, co może mieć spory wpływ na ich skuteczność.


Krótkie wyjaśnienie terminu modelowania statystycznego w Wikipedii

Model statystyczny ? hipoteza lub układ hipotez, sformułowanych w sposób matematyczny (odpowiednio w postaci równania lub układu równań), który przedstawia zasadnicze powiązania występujące pomiędzy rozpatrywanymi zjawiskami rzeczywistymi.

Bardziej formalnie jest to parametryzowana rodzina rozkładów łącznych rozważanych zmiennych, stąd druga nazwa przestrzeń statystyczna.

Modele statystyczne używane w ekonometrii noszą nazwę modeli ekonometrycznych.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Model_statystyczny


Oferta badań statystycznych dla farmaceutyki

Jakie usługi oferują firmy zajmujące się badaniami statystycznymi dla farmaceutyki? Są to przede wszystkim różnego rodzaju analizy. W zależności od potrzeb klienta firma oferująca usługi w tym zakresie może oczywiście trochę się dostosować. Możemy jednak wyróżnić najważniejsze badania statystyczne dla farmaceutyki, które są najchętniej wybierane przez klientów. Należą do nich przede wszystkim analizy dotyczące badań klinicznych czy edukacyjnych.

Bardzo często analizie poddawane są także działania marketingowe podejmowane przez firmę a także inne analizy danych. Takie działania mogą pomóc przede wszystkim w optymalizacji przedsięwzięć podejmowanych przez firmę farmaceutyczną.