Liczne usługi poligraficzne, które musisz znać jako właściciel firmy

móc w marketingu?Drukarnie kiedyś i dziśDrukarnie są potrzebne, co do tego nikt nie ma wątpliwości, jednak czy są tak samo potrzebne jak 20 lat temu? To już kwestia dyskusyjna, ale z pewnością trochę zmieniły się potrzeby rynku i

Liczne usługi poligraficzne, które musisz znać jako właściciel firmy naklejki reklamowe
Obecnie jest dostępnych całkiem dużo metod reklamy, dla przykładu , które zamawia się w w pracowniach reklamy i przyklejać je na przedmioty. Jakie jeszcze materiały drukowane mogą pomóc w marketingu?

Drukarnie kiedyś i dziś

Drukarnie są potrzebne, co do tego nikt nie ma wątpliwości, jednak czy są tak samo potrzebne jak 20 lat temu? To już kwestia dyskusyjna, ale z pewnością trochę zmieniły się potrzeby rynku i zapotrzebowania konsumentów.

Znacznie zwiększyła się bowiem produkcja materiałów marketingowych- ulotki, bannery, gazetki promocyjne, reklamy- a zmniejszyła produkcja książek oraz czasopism, głównie za sprawą popularyzacji internetu. Czy doczekamy czasów kiedy drukarze, operatorzy DTP oraz właściciele drukarni będą musieli poszukać sobie nowego zajęcia?


Druk pojedynczych egzemplarzy

Druki wielkoformatowe przestały być towarem zarezerwowanym tylko dla dużych firm, które mogą sobie pozwolić na wielotysięczne nakłady. Coraz więcej zakładów poligraficznych realizuje indywidualne zlecenia w małych, a nawet pojedynczych nakładach.

Wynika to z kilku faktów, zaczynając od tego, że technologia druku poszła bardzo do przodu, a same urządzenia drukujące formaty większe niż A4 są znacznie tańsze niż 10 lat temu. Kolejną sprawą jest sam proces drukowania, który umożliwia tańsze i szybsze przygotowanie maszyny do druku, przez co w ogólne opłaca się drukować niski nakład.


Co warto drukować?

Każda firma powinna zainwestować w pewne materiały poligraficzne. Wizytówki to chyba podstawa, wiele firm również inwestuje w ulotki lub bannery zewnętrze, jednak są to już dość duże koszty. Dobra identyfikacji wizualna i jej realizacja poprzez materiały drukowane to bardzo ważna sprawa, Wpływa na postrzeganie firm przez konsumentów. Im więcej widzą dany znak firmowy tym lepiej myślą o samej firmie.

Początkowe koszty podstawowych wizytówek, czy choćby naklejek na produkty są dość niskie. Poniesienie ich zwróci się w postaci dużo lepszego odbioru firmy przez konsumentów. A są to koszty wręcz niskie jak na możliwe do osiągnięcia korzyści. Warto też wybrać trochę droższą wersję wizytówek, aby ładnie się prezentowały i nie wyglądały tanio, bo to może odstraszyć potencjalnego klienta.