Możliwości transportu w mieście

we wybrane przez nas miejsce.Taki w NYNowojorskie taksówki - charakterystyczne, żółte taksówki, poruszające się po Nowym Jorku. Każda autentyczna taksówka nowojorska (Yellow Cab) ma zamocowany na przodzie maski oficjalny medali

Możliwości transportu w mieście Konieczność przemieszczenia się w konkretne miejsce w sporym zabudowaniu miejskim możne powodować spore problemy. Jednak od czego mamy , co pozwala na dość szybki transport i dowóz we wybrane przez nas miejsce.

Taki w NY

Nowojorskie taksówki - charakterystyczne, żółte taksówki, poruszające się po Nowym Jorku.

Każda autentyczna taksówka nowojorska (Yellow Cab) ma zamocowany na przodzie maski oficjalny medalion, a wewnątrz płytę z grubego plastiku, dzielącą kierowcę od pasażerów. Na dachu taksówki są dwa oznaczenia świetlne. Jeśli numer taksówki jest włączony, oznacza to, że taksówka jest wolna i przyjmuje pasażerów; jeśli światło off-duty jest włączone lub wszystkie światła są wyłączone, oznacza, że taksówka jest zajęta lub nie bierze pasażerów. Czasami jednak, pomimo wyłączonych obydwu świateł lub włączonego światła off-duty, taksówkarz zatrzyma się po czekającego pasażera - oznacza to, że taksówkarz kończy zmianę, ale jedzie w kierunku, w którym czeka pasażer, co daje mu ostatnią szansę na ostatni zarobek. Napiwek to generalnie 10-20% zapłaconej taryfy. Co więcej, pasażer jest odpowiedzialny za opłaty dodatkowe, jak na przykład przejazd przez mosty czy tunele. Od roku 2009 wszystkie nowojorskie taksówki są zobowiązane do przyjmowania płatności kartami kredytowymi.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Nowojorskie_taksówki


miejskie taksówki

Taksówki są w każdym mieście i ciężko tego nie zauważyć, jak również tego, że dalej cieszą się dużą popularnością. Najczęściej myślimy o wezwaniu taksówki kiedy jesteśmy w obcym mieście i musimy się dostać do konkretnego punktu. Nie ważne czy nasza wizyta jest w sprawach biznesowych, czy towarzyskich, taksówką łatwo i szybko dotrzemy pod wskazany adres.

I tutaj taksówki górują nad komunikacją miejską, ponieważ nie ma szans. aby przyjezdny wiedział, która linia autobusu dowiezie go w pobliże celu. Później jest jeszcze kwestia dojścia z przystanku, co może okazać się dość dużą odległością. Więc w tym przypadku taksówka jest sporo szybsza i wygodniejsza.


Im dalej tym lepiej

Wydawałoby się, ze taksówki najwięcej zarabiają na przejazdach po mieście, czyli klasyczny scenariusz: jesteśmy na zakupach i chcemy wrócić do domu, a niestety komunikacja miejska będzie dopiero za godzinę. Co robimy? Dzwonimy na taksówkę i za parę minut już wracamy do domu. Co ciekawe z takich kursów taksówkarze nie zarabiają dużo, większość idzie na opłaty stałe oraz paliwo.

Trasy międzymiastowe, czy przewozy lotniskowe to najbardziej dochodowe trasy dla taksówkarza i firm przewozowych. Im więcej takich tras w ciągu miesiąca, tym lepiej dla kierowcy. Krótsze trasy to raczej wypełnienie i sposób, aby taksówka nie stała na postoju.