Musisz wybrać dobre przedszkole? Zobacz co warto wziąć pod uwagę

się starał przekazać dzieciom w prosty sposób najważniejsze prawdy wiary chrześcijańskiej. Zajęcia prowadzone z dziećmi przez katechetę będą polegały na wzbudzeniu w nich wrażenia, że Pan Bóg jest dobrą osobą, której można zaufać

Musisz wybrać dobre przedszkole? Zobacz co warto wziąć pod uwagę Twoje dziecko musi iść do przedszkola lub żłobka? Sprawdź tutaj:

Nauka prostych modlitw

Na prośbę rodziców w przedszkolu może zostać zatrudniony katecheta, który będzie się starał przekazać dzieciom w prosty sposób najważniejsze prawdy wiary chrześcijańskiej. Zajęcia prowadzone z dziećmi przez katechetę będą polegały na wzbudzeniu w nich wrażenia, że Pan Bóg jest dobrą osobą, której można zaufać i opowiedzieć jej o wszystkim. Śpiewane będą piosenki religijne i malowane obrazki kojarzące się z omawianą w trakcie zajęć tematyką. Dzieci będą uczone także najprostszych modlitw, takich, które prosto będzie im zapamiętać. Zdarza się, że przedszkole położone jest bardzo blisko kościoła, wówczas, katecheta razem z przedszkolanką może zabrać dzieci na spacer do kościoła, w trakcie którego będą mogły oswoić się z tym miejscem.


Nauka języków obcych w przedszkolu

W niektórych przedszkolach prowadzona jest nauka języków obcych. Najczęściej uczonym językiem jest język angielski, ale może to być też język niemiecki czy włoski w zależności od profilu przedszkola i ustaleń z rodzicami. W ramach zajęć językowych dzieci mogą słuchać kaset z obcojęzycznymi rozmówkami, fakt, że ich nie rozumieją nie odgrywa tak wielkiej roli, ponieważ chodzi o to, aby dzieci po prostu oswoiły się z językiem. Puszczane są im także obcojęzyczne piosenki, które dzieci na pewno szybko podchwycą i zaczną śpiewać, a dzięki temu będą nabierały wprawy w wymowie. Uzupełnieniem dla takich zajęć jest prowadzenie plastycznych zajęć językowych. Polegają one na kolorowaniu rysunków, na których znajdują się angielskie słówka, przypisane do konkretnych zdarzeń.


O historii przedszkoli

Przedszkola rozwinęły się z dawnych ochronek, które były instytucjami filantropijnymi, o charakterze opiekuńczym, przeznaczonymi głównie dla ubogich dzieci, ich praca miała charakter misji religijnych lub społecznych (pierwsze powstały w końcu XVIII wieku we Francji). Dopiero w połowie XIX w. rozwinął się w Europie ruch tzw. ogródków dziecięcych, zwane też ?freblówkami? (od nazwiska i ich twórcy i pierwszego teoretyka wychowania przedszkolnego Friedrich Fröbel i stanowiły one prototyp przedszkola; za główny cel stawiały sobie działalność wychowawczą i kształcącą; miały pielęgnować (rozwijać, kształcić) dziecko tak, jak ogrodnik pielęgnuje rośliny (stąd nazwa), stosując odpowiednie metody. Dalszy rozwój pedagogiki okresu przedszkolnego jest związany głównie z dokonaniami O. Decroly?ego i Marii Montessori ? twórczyni metody wychowania przedszkolnego opartej na koncepcjach naturalistycznych. Dawniej zadaniem przedszkoli było zapewnienie dzieciom właściwych warunków rozwoju fizycznego, umysłowego, emocjonalnego i społecznego, wyrównywanie ewentualnych braków i opóźnień w tym zakresie, przygotowanie dziecka do nauki w szkole oraz pomoc pracującym rodzicom w zapewnieniu dzieciom opieki wychowawczej.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Przedszkole